It’s time to say GOOD BYE

One of the last meeting was organized by the Polish partner school III Liceum Ogólnokształcące im. A. Mickiewicza in Katowice.

From the very beginning all students and teachers were taking part in all planned activities. The whole week was full of workshops, presentations, trips and folk songs and dances.

The first day was full of presentations during which all students presented the results of their previous work. We saw the school, met students and teachers, got familiar with the city.

The following days were full of adventures. We visited Wieliczka – a salt mine and Krakow – a tour through the old city, the castle and the square market. We had the chance to see a historic silver mine in Tarnowskie Góry and had barbecue near the beautiful forest in the forester’s lodge.

During the last day we had the chance to see a folk group which presented some Polish songs and dances, take part in the second part of workshops during which we finished the glossary booklet, spend last minutes together.

Even though it is the end of our project and the time to say “good bye” is closer and closer we will remember everything we were thought, all places we had visited and what’s the most important we will remember PEOPLE – students, teachers, tutors, migrants. Their stories and gained experience will stay with us forever and the cooperation among US young people will last for years.